DSC03640UCZNIOWIE Z KLASY VB I VS NA WYCIECZCE W TARNOWSKICH GÓRACH

12 października , w piękny, słoneczny, jesienny dzień uczniowie z  klasa Vb i Vs byli na wycieczce w Tarnowskich Górach.

Tego dnia o godz. 8.00 wyruszyliśmy z parkingu przed szkołą w daleką podróż. Po  dwóch godzinach dotarliśmy na miejsce. Autokar zatrzymał się na parkingu, a my wszyscy ruszyliśmy spacerowym krokiem przez las. Pod naszymi stopami rozpościerały się piękne, jesienne dywany ułożone z różnokolorowych liści. Kiedy docieraliśmy do Szybu Sylwester, z drzew zaczął padać z kolei deszcz liści. Wielu  z nas wyciągało wysoko swoje dłonie, aby złapać  w nie  piękne kolorowe listki.

Po zejściu kilka pięter w głąb ziemi, czekała na nas niespodzianka. Zasiedliśmy do łodzi, którymi płynęliśmy.  Pan przewodnik opowiadał różne ciekawe informacje związane z wykopaliskami  rud srebronośnych oraz legendy związane ze sztolnią. Oczywiście ,każdy chciał, aby na jego głowę spadła chociaż jedna kropla wody, kiedy przepływaliśmy przez bramę mądrości. Niektórzy dostrzegli  nawet fruwające  nad naszymi głowami nietoperze.

Po wyjściu na powierzchnię ziemi, udaliśmy się do Zabytkowej Kopalni Srebra. Na początku oglądnęliśmy film i zwiedzaliśmy Multimedialne Muzeum Górnictwa Kruszcowego, a potem wszyscy zostaliśmy podzieleni na dwie grupy i… Chwilę później ubraliśmy na swoje głowy kolorowe  kaski  i pod opieką przewodników zjechaliśmy pod ziemię . Tam poznaliśmy warunki , w jakich pracowali górnicy, widzieliśmy narzędzia, którymi się posługiwali. W trakcie przeszło godzinnej wędrówki podziemną trasą , znów mieliśmy możliwość popłynąć łódkami pod ziemią.

Na zakończenie wycieczki w pobliżu skansenu maszyn parowych mieliśmy grilla. Kiełbaski były smaczne!!! Niektórzy dodatkowo urządzili sobie wycieczkę mini ciuchcią.

Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy wieczorem do Krakowa.