Uczniowie klas 2 i 3 programują wykorzystując tablety i grę Scottie Go! Edu
Podczas zajęć komputerowych uczniowie klas 2 i 3 poznali czarodzieja Baltiego, który wprowadził ich do świata programowania. Czarodziej chodził po scenie budując różne konstrukcje i czarując przedmioty oraz imiona uczniów. Później mieli okazję poznać sympatycznego kosmitę Scottiego, którego pojazd uległ awarii i przymusowo lądował na naszej planecie. Zadaniem dzieci było tak zaprogramować ruchy Scottiego, żeby zdobył części zamienne do swojego pojazdu. W tym celu uczniowie korzystali z gry Scottie Go! Edu i tabletów, na których zainstalowana jest aplikacja edukacyjna. Za pomocą kartonowych poleceń umieszczanych na planszy prowadzili Scottiego krok po kroku do celu. Niezbędny sprzęt w postaci nowych tabletów ułatwił im zadanie.
Uczniowie podczas tych zajęć uczą się rozwiązywać problemy współpracując w grupie, doskonalą umiejętności analitycznego i logicznego myślenia oraz rozwijają intuicję algorytmiczną. Ze Scottiem będziemy się jeszcze spotykali na lekcjach, bo nasz sympatyczny kosmita nadal potrzebuje pomocy w poszukiwaniu części do swojego pojazdu…
Edyta Lasek